Na początku grudnia Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) stało się ofiarą poważnego ataku hakerskiego, który sparaliżował działalność kluczowych systemów informatycznych, w tym sprzedaży biletów oraz strony internetowej. Z informacji przekazanych przez instytucję wynika, że sprawcy ataku są częścią międzynarodowej grupy hakerskiej. MPK, w odpowiedzi na tę sytuację, podjęło szereg działań, w tym zgłoszenie sprawy odpowiednim służbom oraz powiadomienie o ryzyku kradzieży danych osobowych. Klienci oraz pracownicy zostali również zaleceni do podjęcia dodatkowych środków ostrożności.
W wyniku ataku, MPK zmaga się z tymczasowymi problemami w funkcjonowaniu, a jednocześnie zapewnia, że nieprzerwanie świadczy usługi przewozowe. Władze przedsiębiorstwa nie potwierdziły, że doszło do kradzieży danych osobowych, lecz ku ostrożności poinformowały wszystkie zainteresowane osoby o potencjalnym ryzyku. Z tego względu klienci zostały zaapelowane o czujność i zgłaszanie wszelkich podejrzanych kontaktów.
MPK, w ramach swoich działań, wdraża procedury kryzysowe oraz współpracuje z firmami specjalizującymi się w cyberbezpieczeństwie, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność systemów. Przedsiębiorstwo dziękuje swoim pracownikom i ajentom za trud w pokonywaniu trudności związanych z zaistniałą sytuacją. Klienci są informowani o możliwościach zakupu biletów w aplikacjach mobilnych oraz w automatach, umożliwiających płatności bezgotówkowe oraz gotówkowe. Pełne przywrócenie systemów uzależnione jest od ukończenia prac naprawczych, a MPK prosi o wyrozumiałość i cierpliwość użytkowników, którzy mogą napotkać trudności w korzystaniu z usług.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Atak hakerski na systemy MPK w Krakowie – najnowsze informacje
Zobacz Także