W Krakowie trwają intensywne prace związane z budową tunelu dla tramwajów do Mistrzejowic, który znajduje się na ostatniej fazie realizacji. Dzięki zaangażowaniu ekipy pracującej sześć dni w tygodniu, udało się wydobyć dużą ilość urobku, co przyspiesza postęp całego przedsięwzięcia. Kowit w gęsto zabudowanym terenie Krakowa stanowi wyzwanie, jednak nowoczesna metoda budowy okazuje się skuteczna.
Według informacji przekazanych przez kierownika budowy, cała inwestycja obejmuje ponad kilometr podziemnego tunelu, który powstaje na głębokości sięgającej aż 14 metrów. Możliwość kontynuacji budowy bez przestojów dzięki wcześniejszemu obniżeniu poziomu wód gruntowych pozwoliła na utrzymanie intensywnego tempa prac. Ponadto, dzięki zastosowaniu optymalnych technik budowlanych, możliwe było drążenie tunelu w obrębie urbanistycznym, gdzie dostęp do głębszych wykopów jest ograniczony.
Warto również zaznaczyć, że oprócz samego tunelu, inżynierowie zakończą też prace nad budową przepompowni wód opadowych, co jest kluczowym elementem całej infrastruktury. Przepompownia, zlokalizowana 4 metry poniżej torowiska, zbierać będzie wodę deszczową oraz zabezpieczać torowisko przed zalaniem. Cały system odwodnienia ma zapewnić ciągłość ruchu tramwajów, niezależnie od warunków atmosferycznych.
Po zakończeniu budowy tunelu w najbliższych miesiącach przeprowadzone zostaną prace związane z montażem niezbędnych instalacji i systemów, takich jak wentylacja oraz monitoring. Cały proces planowany jest na przyszły rok, mając na celu przygotowanie trasy do bezpiecznej eksploatacji ostatecznej dla mieszkańców Krakowa.
Źródło: Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Oceń: Budowa tunelu tramwajowego do Mistrzejowic zbliża się do zakończenia
Zobacz Także




