Budowa kładki łączącej Kazimierz z Ludwinowem wkracza w nowy etap. Po zakończeniu prac związanych z budową podpór betonowych, wykonawca zadania, firma Primost Południe, rozpoczął montaż segmentów startowych. Obecnie trwa wzmocnienie konstrukcji oraz przygotowania do kolejnych działań, które mają na celu połączenie obu brzegów Wisły. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na połowę 2026 roku.
W ramach prowadzonych prac, na betonowe korpusy kładki zaczęto montować segmenty startowe, które stanowią połączenie między podporami a pomostami. Na place budowy przybył żuraw dźwigowy, który umożliwia pracownikom realizację tych prac. Proces montażu segmentów odbywa się już po stronie Ludwinowa, a do połowy marca planowane są działania zbrojarskie i betoniarskie, które mają na celu zespolenie segmentów z korpusami podpór.
Dalsze działania związane będą z przygotowaniem do montażu segmentów przęseł skrajnych, które mają długość około 12 metrów. Będą one mocowane do segmentów startowych, również przy pomocy dźwigu. Wiosną planowane jest również wznoszenie tymczasowych podpór na nabrzeżach dolnego bulwaru Wołyńskiego oraz Inflanckiego. Równocześnie firma przystąpi do budowy ramp najazdowych po stronie Kazimierza, co jest kluczowe dla zakończenia projektu.
Cała inwestycja, której wartość szacowana jest na około 114 milionów złotych, otrzymała znaczne wsparcie finansowe. Dofinansowanie w wysokości 65 milionów złotych pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład. Kładka, o długości około 130 metrów i szerokości prawie 14 metrów, połączy Bulwar Inflancki z Bulwarem Wołyńskim, oferując mieszkańcom nową trasę dla pieszych i rowerzystów. Całkowite zakończenie prac przewidziane jest na połowę 2026 roku, a nowa infrastruktura ma na celu poprawę komunikacji w rejonie Krakowa.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Kładka Kazimierz – Ludwinów: Postępy w budowie
Zobacz Także