Nowe założenia projektowe dla tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej w Krakowie


W Krakowie wprowadzono nowe założenia projektowe dla tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej, co jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców oraz zmiany w organizacji ruchu. Obecny projekt, który powstał niemal 13 lat temu, wymaga aktualizacji, aby lepiej odpowiadał na współczesne wyzwania. Zmodyfikowane koncepcje mają na celu przede wszystkim ochronę środowiska oraz poprawę funkcjonalności komunikacyjnej. Nowe rozwiązania zakładają m.in. podziemne poprowadzenie trasy na dużym odcinku.

Stanisław Kracik, zastępca prezydenta, zwrócił uwagę na konieczność modyfikacji dotychczasowego projektu, który wzbudzał wiele kontrowersji. Nowe rozwiązanie przewiduje, że około 80% trasy zostanie poprowadzone pod ziemią, co ma na celu ochronę pobliskiego lasu łęgowego i poprawę stanu środowiska w rejonie św. Bronisławy. Oprócz tego w nowym projekcie z zupełnie inną koncepcją planowane jest także schowanie rurociągu w tunelu oraz budowa kładki dla rowerzystów z wykorzystaniem istniejących struktur.

W aktualnych założeniach projektu nastąpiła również rezygnacja z budowy Kanału Krakowskiego i Trasy Balickiej. Wydaje się, że plany budowy metra oraz rozbudowa obwodnicy w kierunku lotniska w Balicach zmieniają priorytety w zakresie infrastruktury. Ponadto, ze względu na wprowadzone zmiany, konieczne będzie uzupełnienie dokumentacji związanej z decyzją środowiskową. Przewiduje się, że decyzja w tej sprawie może zapadnąć jeszcze w tym roku.

Źródło: Urząd Miasta Kraków


Oceń: Nowe założenia projektowe dla tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej w Krakowie

Średnia ocena:4.8 Liczba ocen:21


Zobacz Także