Rok 2025 okazał się wyjątkowy dla programu STARS, promującego dojazdy do szkoły rowerem. Udział w kampanii wzięło blisko 22 tys. uczniów z 51 szkół, co z pewnością wpłynęło na zmianę kultury mobilności wśród młodych mieszkańców Krakowa. Kulminacyjnymi punktami były wydarzenia takie jak Rowerowy Maj oraz Jesienna Kampania Rowerowa, gromadzące setki uczestników. Dodatkowo, zorganizowano wiele mniejszych akcji, wspierających aktywny styl życia dzieci i młodzieży.
W trakcie Rowerowego Mai, do kampanii dołączyło 71 przedszkoli oraz 62 szkoły podstawowe, co zaowocowało udziałem niemal 37,5 tys. młodych rowerzystów. Najlepsze klasy mogły liczyć na nagrody od partnerów kampanii, a najmłodsi uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w pokazach filmowych. Uhonorowano także 3302 przedszkolaków, 5598 uczniów oraz 179 nauczycieli, co świadczy o sukcesach kampanii.
Jesienna Kampania Rowerowa, w której bierze udział 43 podstawówki, zgromadziła ponad 18,8 tys. uczniów i również została doceniona nagrodami. Przez cały rok szkolny miało miejsce około 550 różnych wydarzeń rowerowych, w tym wycieczki oraz zajęcia edukacyjne, które wspierały rozwój umiejętności i zainteresowań w zakresie ruchu rowerowego. Również powróciła tradycja wspólnych przejazdów, przyciągających rodziny i nauczycieli, co dodatkowo umocniło społeczność rowerową w Krakowie.
Organizatorzy kampanii, aby zmotywować młodych rowerzystów, przekazali szkołom akcesoria rowerowe oraz materiały plastyczne. Badania ankietowe prowadzone co roku w czerwcu oraz kontrole techniczne rowerów miały na celu zapewnienie bezpieczeństwa młodych cyklistów. Dodatkowo, ukierunkowanie na przepisy dotyczące oświetlenia rowerowego podczas „Nocnego przejazdu rowerowego” po raz kolejny podkreśliło znaczenie bezpieczeństwa wśród użytkowników dróg. Program STARS w Krakowie staje się wzorem dla innych miast, promując zdrowy tryb życia i ekologiczne formy transportu wśród dzieci i młodzieży.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Podsumowanie 13. edycji kampanii STARS „Rowerem do szkoły” w Krakowie
Zobacz Także



