W Krakowie w dniu 12 listopada nastąpi aktualizacja oprogramowania w mobilnych automatach biletowych. Po tej zmianie, urządzenia te nie będą już mogły obsługiwać kart KMK, co wykluczy możliwość zakupu biletów okresowych oraz zapisu danych Karty Krakowskiej. Działanie to ma na celu przywrócenie pierwotnych funkcji automatów i poprawę doświadczenia pasażerów w komunikacji miejskiej.
Nowe regulacje dotyczące mobilnych automatów biletowych mają na celu uproszczenie procesu zakupu biletów. Po aktualizacji, korzystające z urządzeń w pojazdach nie będą mogły realizować transakcji związanych z biletami okresowymi, co powoduje, że automaty te będą zarezerwowane tylko do sprzedaży biletów „do kasowania”. Jak zaznacza Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, możliwość zakupu biletów okresowych pozostanie dostępna w innych kanałach, takich jak stacjonarne automaty biletowe, aplikacje sprzedażowe oraz Punktach Obsługi Pasażerów.
Decyzja o wprowadzeniu zmian wynika z dbałości o interesy pasażerów i ograniczeń technicznych związanych z mobilnymi automatami biletowymi. Statystyki pokazują, że tylko 1 proc. wszystkich transakcji w pojazdach wykonuje się za pośrednictwem tych urządzeń na biletach okresowych. W związku z tym, Zarząd zachęca pasażerów do korzystania z Elektronicznego Konta Pasażera oraz innych dostępnych środków do zakupu biletów okresowych, co ma na celu uproszczenie obsługi pasażerów w krakowskiej komunikacji miejskiej.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Zmiany w mobilnych automatach biletowych w Krakowie
Zobacz Także




