W Krakowie doszło do poważnego ataku hakerskiego, który wpłynął na funkcjonowanie systemów informatycznych Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W wyniku incydentu problemy dotknęły m.in. systemy sprzedaży biletów oraz stronę internetową MPK. Spółka zgłosiła sprawę organom ścigania oraz odpowiednim służbom zajmującym się cyberbezpieczeństwem. Mimo trudnej sytuacji, MPK kontynuuje świadczenie usług transportowych i wzywa do zachowania ostrożności.
Atak hakerski, który miał miejsce we wtorek 3 grudnia, został przeprowadzony przez międzynarodową grupę cyberprzestępczą. Na skutek tego zdarzenia, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie zmuszone było do podjęcia szybkich działań w celu ochrony swoich systemów. MPK zdecydowało się na współpracę z policją oraz ekspertami ds. bezpieczeństwa w celu zminimalizowania skutków ataku i zabezpieczenia danych, zarówno pracowników, jak i pasażerów.
Władze MPK podkreślają, że nie ma potwierdzenia kradzieży danych osobowych, jednak istnieje ryzyko, dlatego spółka zamierza informować zainteresowanych o ewentualnych zagrożeniach. W obliczu zaistniałej sytuacji, MPK apeluje do pasażerów, aby zachowali szczególną czujność w przypadku podejrzanych wiadomości oraz telefonów. Wszelkie informacje na temat zakupu biletów pozostają dostępne przez aplikacje mobilne oraz automaty biletowe, a kontrolerzy biletów są zobowiązani do uznawania mailowych potwierdzeń płatności.
MPK dziękuje wszystkim pracownikom oraz ajentom za ich wysiłki w utrzymaniu sprawności komunikacji miejskiej. Spółka ciągle pracuje nad przywróceniem pełnej funkcjonalności swojego systemu informatycznego, jednocześnie usprawniając kierowane do pasażerów usługi. W przypadku pytań lub uwag, pasażerowie mogą korzystać z infolinii oraz kontaktować się poprzez media społecznościowe MPK.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Atak hakerski na systemy MPK w Krakowie
Zobacz Także