Linia tramwajowa na Górkę Narodową cieszy się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców Krakowa, transportując około 750 000 pasażerów miesięcznie. Tramwaje na tym odcinku pokonują miesięcznie łącznie 63 000 kilometrów, co podkreśla istotną rolę tej linii w lokalnym systemie komunikacyjnym. Obsługują ją liczne składy, które kursują zarówno w dni powszednie, jak i weekendy, zapewniając mieszkańcom wygodny dojazd do różnych części miasta. W artykule przedstawione zostaną szczegóły dotyczące funkcjonowania tej linii tramwajowej.
Na trasie Krowodrza Górka P+R – Górka Narodowa P+R kursują tramwaje linii nr 18, nr 50 oraz linia zastępcza nr 75. W dni powszednie do obsługi linii skierowanych jest 51 składów, a w weekendy 20. Tramwaje na tych liniach to w większości wagony typu Stadler Tango, znane mieszkańcom jako „Lajkoniki”, a także wagony Bombardier NGT 8 i Pesa, popularnie nazywane „Krakowiakami”. Linia zastępcza korzysta z wagonów typu EU8N oraz składy E1+C3.
W ciągu miesiąca realizowanych jest około 15 000 rozkładowych kursów, a najbardziej popularne przystanki to „Papierni Prądnickich” oraz „Pachońskiego P+R”, przyjmujące średnio około 6 000 pasażerów w dni powszednie. Na dalszych pozycjach znajdują się przystanki „Górka Narodowa P+R” oraz „Siewna Wiadukt”, korzystane przez około 4 000 pasażerów dziennie. Warto zaznaczyć, że linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej została otwarta 2 września 2023 r., a przystanek końcowy „Górka Narodowa P+R” z parkingiem dla 465 pojazdów uruchomiono 8 stycznia 2024 r.
Źródło: Urząd Miasta Kraków
Oceń: Linia tramwajowa na Górkę Narodową popularnym środkiem transportu w Krakowie
Zobacz Także



