Przepust drogowy przy ul. Miodowej stanowi jeden z ważnych elementów Krakowskiego Szlaku Techniki, łącząc obszar Grzegórzki z historycznym Kazimierzem. Nieruchomość zlokalizowana jest w punkcie, gdzie ulica Miodowa krzyżuje się z ul. Halicką.
Historia przepustu sięga około 1855 roku, kiedy to został on wybudowany przez nasyp linii kolejowej austriackiej Cesarsko-Królewskiej Wschodniej Kolei Państwowej (k.k. Őstliche Staatsbahn). Otwarcie tej linii, łączącej Kraków z Dębicą, miało miejsce 20 lutego 1856 roku; jest to obecnie część linii nr 91.
Początkowo po wale biegła jedna linia torów, jednak już od 1892 roku wzrosła ich liczba do dwóch, a od 1899 roku do trzech. Z tego powodu planowanie i realizacja przebudowy przepustu stały się konieczne. Ostatecznie zwiększono jego szerokość oraz wzmocniono mury oporowe, używając bloków piaskowca do budowy tegoż obiektu.
Jedną z kluczowych funkcji, jakie pełni ten przekop, jest skrócenie drogi z centrum Kazimierza do nowego cmentarza żydowskiego, położonego na końcu ul. Miodowej, a także do Hali Targowej przy ul. Grzegórzeckiej.
W 2011 roku zrealizowano remont wiaduktu, a w roku 2017 rozpoczęto przebudowę oraz modernizację krakowskiej linii średnicowej. W ramach tych prac zwrócono uwagę również na stan przepustu, który po remoncie ponownie oddano do użytku w grudniu 2023 roku.
Pozostałe obiekty w kategorii "Drogi i trasy":
Trasa Galicyjska w Krakowie | Tunel Krakowskiego Szybkiego Tramwaju | Tunel Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (Trasa Łagiewnicka) | Tunel Rafała Kalinowskiego w Krakowie | Trasa ŁagiewnickaOceń: Przepust drogowy przy ul. Miodowej