Zajezdnia autobusowa "Płaszów" jest ważnym elementem transportu publicznego w Krakowie. To miejsce, które od 1983 roku jest operowane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK), a jej lokalizacja przy ulicy Biskupińskiej w XIII Dzielnicy sprawia, że jest dogodnie usytuowana dla mieszkańców i podróżujących po stolicy Małopolski.
W zajezdni tej, aktualnie można spotkać autobusy renomowanych marek, w tym Mercedes-Benz oraz Solaris. Te pojazdy są znane z wysokiej jakości i niezawodności, co wpływa na komfort podróżowania. Po więcej informacji na temat działalności zajezdni warto zajrzeć na stronę MPK SA w Krakowie.
W miarę rozwoju komunikacji miejskiej w Krakowie, zajezdnia "Płaszów" odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu efektywnego transportu publicznego, dostarczając niezbędne wsparcie logistyczne dla lokalnej społeczności oraz turystów.
Autobusy
Obecnie eksploatowane przez zajezdnię
W chwili obecnej zajezdnia w Płaszowie obsługuje nowoczesną flotę, składającą się z różnych typów autobusów. Warto zauważyć, że wszystkie pojazdy, które są teraz wykorzystywane, charakteryzują się wysoką jakością oraz ekologicznymi rozwiązaniami technicznymi.
Rodzaj autobusu | Data rozpoczęcia eksploatacji | _ | Ilość |
---|---|---|---|
Mercedes-Benz O530 Hybrid | 2018 | _ | 30 |
Solaris Urbino 12 | 2011 | _ | 64 |
Solaris Urbino 18 | 2009 | _ | 47 |
Łącznie | 141 | ||
Procent autobusów niskopodłogowych i z niskim wejściem | 100% |
W sumie, zajezdnia Płaszów dysponuje 141 autobusami, co świadczy o jej znacznych możliwościach transportowych. Co istotne, wszystkie autobusy są niskopodłogowe, co ułatwia ich obsługę przez osoby z ograniczeniami ruchowymi.
Dawniej eksploatowane przez zajezdnię
Niezwykle interesującym aspektem jest historia pojazdów, które były używane w przeszłości. W zajezdni pracowały różne modele, które stanowiły ważną część transportu miejskiego w Krakowie jeszcze kilkanaście lat temu.
Rodzaj pojazdu | Początek eksploatacji | Koniec eksploatacji |
---|---|---|
Ikarus 260.04 | 1983 | 2000 |
Jelcz 120M | 1995 | 2000 |
Jelcz 272 MEX | 1983 | około 1985 |
Jelcz M081MB | 2007 | 2018 |
Jelcz M11 | 1988 | 1998 |
Jelcz M121M | 1995 | 1997 |
Neoplan N4020 | 1997 | 2001 |
Renault PR100 | 1991 | 1992 |
Scania CR111 | 1991 | 1997 |
Scania CR112 | 1991 | 1999 |
Scania CN113CLL | 1994 | 2018 |
Scania CN113ALB | 1998 | 2015 |
Scania CN94UB | 1999 | 2018 |
Scania CN94UA | 2001 | 2017 |
Castrosua CS.40 | 2006 | 2017 |
Warto zwrócić uwagę na stan techniczny i daty eksploatacji tych pojazdów, co może dostarczyć informacji o ewolucji transportu publicznego w mieście.
Transport zbiorowy w Krakowie jest zróżnicowany i dostosowany do potrzeb mieszkańców, nowoczesne autobusy są jego integralną częścią.
Rodzaje transportu |
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Infrastruktura transportowa |
| ||||||
Organizacja |
| ||||||
Przewoźnicy transportowi |
|
Pozostałe obiekty w kategorii "Budynki przemysłowe i magazynowe":
Wola Duchacka (zajezdnia autobusowa) | Zajezdnia św. Wawrzyńca | Zespół fabryki Peterseima w Krakowie | ArcelorMittal Poland Oddział w Krakowie | Zajezdnia Na Załęczu | Kompleks fabryczny wytwórni wódek na Dąbiu w Krakowie | Browar Lubicz | Dom Alchemika | Dawny Skład Solny w Krakowie | Dworzec Wodociągowy w Krakowie | Rzeźnia miejska w Krakowie | Zakład Oczyszczania Ścieków Kujawy | Elektrownia podgórska | Elektrownia krakowska | Nowa Huta (zajezdnia tramwajowa) | Stary Spichlerz w Krakowie | Elektrociepłownia Kraków | Podstacja elektryczna Biskupia w Krakowie | Podgórze (zajezdnia tramwajowa) | Kwartał św. Wawrzyńca w KrakowieOceń: Płaszów (zajezdnia autobusowa)